Kamis, 15 Agustus 2013

“SYEKH ABDULLOH MUBAROK BIN NUR MUHAMMAD”

“SYEKH ABDULLOH MUBAROK BIN NUR
MUHAMMAD”

TANBIH ini dari Syaekhuna Almarhum Syekh
ABDULLAH MUBAROK bin Nur Muhammad
yang bersemayam di Patapan Suryalaya
Kejembaran Rahmaniyah.
Sabda beliau kepada khususnya segenap
murid-murid pria maupun waita, tua
maupun muda:
“Semoga ada dalam kebahagiaan, dikarunia
Allah SWT kebahagiaan yang kekal dan abadi
dan semoga tak akan timbul keretakan dalam
lingkungan kita sekalian.
Pun pula semoga Pimpinan Negara
bertambah kemudian dan keagungannya
supaya dapat melindungi dan membimbing
seluruh rakyat dalam keadaan aman, adil,
dan makmur dhohir maupun  bathin.
Pun kami tempat orang bertanya tentang
Thoreqat Qoodiriyyah Naqsyabandiyah,
menghaturkan dengan tulus ikhlas, wasiat
kepada segenap murid-murid; berhati-
hatilah dalam segala hal, jangan sampai
berbuat yang berhalangan dengan Peraturan
AGAMA dan NEGARA.
Taatilah kedua-duanya tadi sepantasnya,
demikianlah sikap manusia yang tetap dalam
keimanan, tegasnya dapat mewujudkan
kerelaan terhadap hadirat Ilahi Robbi yang
membuktikan perintah dalam AGAMA
maupun NEGARA.
Insyaflah hai murid-murid sekalian ,
janganlah erpaut oleh bujuan nafsu,
terpengaruh oleh godaan syetan, waspadalah
akan jalan penyelewengan terhadap perintah
AGAMA maupun NEGARA, agar dapat meneliti
diri, kalau-kalau tertarik oleh bisikan iblis
selalu menyelinap dalam hati sanubari kita
semua.
Lebih baik buktikanlah kebajikan yang timbul
dari kesucian:
1. Terhadap orang-orang yang lebih tinggi
dari pada kita, baik dhohir maupun bathin,
harus kita hormati, beitulah seharusnya
hidup rukun, saling harga menghargai.
2. Terhadap sesame yang sederajat dengan
kita dalam segala-galanya, jangan sampai
terjadi persengketaan, sebaliknya harus
bersikap rendah hati, bergotong royong
dalam melaksanakan perintah AGAMA dan
NEGARA. Kalau tidak, kita terkena firmanNya
“ADZABUN ALIM”, yang berarti duka nestapa
untuk sela-lamanya dari DUNIA sampai
AKHIRAT (badan susah, hati susah)
3. Terhadap orang-orang yang keadaanya
dibawah kita, janganlah hendak
menghinanya atau berbuat tidak senonoh
bersikap angkuh, sebaliknya harus belas
kasihan dengan kesadaran, agar mereka
merasa senantiasa dan gembira hatinya,
sebaliknya harus dituntun dibimbing dengan
nasihat yang lemah lembut yang akan
memberi keinsyafan dalam menginjak jalan
kebaikan
4. terhadap fakir miskin, harus kasih saying,
ramah tamah serta bermanis bui, bersikap
murah tanga, mencerminkan bahwa hati
sadar. Coba rasakan diri kita pribadi, betapa
pedihnya jika dalam keadaan kekurangan,
oleh karena itu janganlah acuh tak acuh,
hanya diri sendirilah yang senang, karena
mereka jadi fakir miskin itu bukannya
kehendak sendiri, namun itulah kudrat
Tuhan.
Demikian sesungguhnya sikap manusia yang
penuh kesadaran meskipun terhadap orang
Asing karena mereka itu masih keturunan
Nabi Adam as mengingat Ayat 70 Surat Isro
yang artinya:
Sangat Kami muliakan Adam dan Kami
sebarkan segala yang berada di darat dan di
lautan, juga, Kami mengutamakan mereka
lebih utama dari makhluk lainnya.
Kesimpulan dari ayat ini bahwa kita sekalian
seharusnya saling harga-mengharagi, jangan
timbul kekecewaan, mengingat Suart Al-
Ma’ida, yang artinya:
Hendaklah tolong-menolong dengan sesame
dalam melaksanakan kebajikan dan
ketaqwaan dnegan sungguh-sungguh
terhadap Agama dan Negara, sebaliknya
janganlah tolong-menolong dalam berbuat
dosa dan permukaan terhadap perintah
Agama maupun Negara.
Adapun soal keagamaan, itu terserah
agamanya masing-masing, mengingat Suart
Al-Kafirun ayat 6 : AGAMAMU UNTUK KAMU,
AGAMAKU UNTUK AKU , maksudnya janganlah
terjadi perselisihan, wajiblah kita hidup
rukun dan damai, saling harga-menghargai,
tetapi janganlah sekali-kali ikut campur.
Cobalah renungkan pepatah leluhur kita:
Hendaklah kita bersikap budiman, tertib dan
damai, andaikan kita sudah demikian, asti:
“Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian
tak berguna,” karena yang menyebabkan
penderitaan diri pribadi itu adalah akibat
dari amal perbuatan diri sendiri.
Dalam Surat An-Nahl Ayat 112 diterangkan
bahwa:
Tuhan Yang Maha Esa telah memberikan
beberapa contoh, yakni tempat maupun
kampong, desa maupun Negara yang
dahulunya aman dan tenteram, gemah ripah
loh jinawi, namun penduduknya
(penghuninya) mengingkari nikmat-nikmat
Illah, maka lalu berkecamuklah bencana
kelaparan, penderitaan dan ketakutan yang
disebabkan sikap dan perbuatan mereka
sendiri.
Oleh karena demikian, hendaklah segenap
murid-murid bertindak teliti dalam segala hal
yang ditempuh, guna kebaikan dhohir –
bathin, dunia maupun akhirat, supaya hati
tenteram, jasad nyaman, jangan sekali-kali
timbul persengketaan, tidak lain tujuannya :
“BUDI UTAMA JASMANI SEMPURNA” (Cageur –
Bageur).
Tidak lain amalan kita, THOREQAT
QOODIRIYYAH NAQSYABANDIYAH, amalkan
sebaik-baiknya guna mencapai segala
kebajikan, menjauhi segalah dlohir-bathin
yang bertalian dengan jasmani maupun
rohani, yang selalu diselimuti bujukan nafsu,
digoda oleh perdaya setan.
Wasiat ini harus dilaksanakan dengan
seksama oleh segenap murid-murid agar
supaya mencapai keselamatan DUNIA dan
AKHIRAT.
A m    i    n
Patapan Suryalaya, 13 Pebruari 1956
Wasiat ini disampaikan kepada sekalian
ikhwan
(Syeikh Ahmad Shohibulwafa Tajul Arifin)
UNTAIAN MUTIARA
1. JANGAN MEMBENCI KEPADA ULAMA
SEJAMAN
2. JANGAN MENYALAHKAN PENGAJARAN
ORANG LAIN
3. JANGAN MEMERIKSA MURID ORANG
LAIN
4. JANGAN MENGUBAH SIKAP WALAU
DISAKITI ORANG
5. HARUS MENYAYANGI ORANG YANG
MEMBENCI KEPADA KAMU
Wasiat dalam bahasa sunda
TANBIH
Ieu pangeling-ngeling ti Pangersa Guru
Almarhum, Syaikh Abdullah Mubarok bin Nur
Muhammad, panglinggihan di Patapan
Suryalaya Kajembaran Rahmaniah.
Dawuhanana khusus kangge ka sadaya murid-
murid pameget, istri, sepuh, anom, muga-
muga sing ginanjar kawilujengan, masing-
masing rahayu sapapanjangna, ulah aya
kebengkahan jeung sadayana.
Oge nu jadi Papayung Nagara sina tambih
kamulyaananan, kaagunganana tiasa
nagtayungan ka sadaya abdi-abdina, ngauban
ka sadaya rakyatna dipaparin karaharjaan,
kajembaran, kani’matan ku Gusti Nu Maha
Suci dlohir bathin.
Jeungna sim kuring nu jadi pananyaan
Thariqah Qadiriyah Naqsabandiyah ,
ngahaturkeun kagegelan wasiat ka sadaya
murid-murid poma sing hade-hade dina
sagala laku lampah, ulah aya carekeun Agama
jeung Nagara.
Eta dua-duanana kawulaan sapantesna
samistina, kudu kitu manusa anu tetep cicing
dina kaimanan, tegesna tiasa ngawujudkeun
karumasaan terhadep agama jeung nagara
ta’at ka Hadorot Ilahi nu ngabuktikeun
parentah dina agama jeung nagara.
Inget sakabeh murid-murid, ulah kabaud ku
pangwujuk napsu, kagendam ku panggoda
syetan, sina awas kana jalan anu matak
mengparkeun kana parentah agama jeung
nagara sina telik kana diri bisi katarik ku iblis
anu nyelipkeun dina bathin urang sarerea.
Anggurmah buktikeun kahadean sina medal
tina kasucian :
Kahiji : ka saluhureun ulah nanduk boh
saluhureun harkatna atawa
darajatna, boh dina kabogana estu
kudu luyu akur jeung batur-batur.
Kadua : ka sasama tegesna ka papantaran
urang dina sagala-galana ulah rek
pasea, sabalikna kudu rendah
babarengan dina enggoning
ngalakukeun parentah agama jeung
nagara, ulah jadi pacogregan
pacengkadan, bisi kaasup kana
pangandika :Adzabun alim”, anu
hartina jadi pilara salawasna, tidunya
nepi ka akherat (badan payah ati
susuah)
Katilu : Ka sahandapeun ulah hayang
ngahina atawa nyieun deleka culika,
hentau daek ngajenan, sabalikna
kudu heman, kalawan karidloan
malar senang rasana gumbira atina,
ulah sina ngarasa reuwas jeung
giras, rasa kapapas mamaras, anggur
ditungtun dituyun ku nasehatr anu
lemah lembut, nu matak nimbulkeun
nurut, bisa napak dina jalan
kahadean.
Kaopat :Kanu pakir jeung miskin kudu welas
asih someah, tur budi beresih, sarta
daek mere maweh, ngayatakeun hate
urang sareh. Geura rasakeun awak
urang sorangan kacida ngerikna ati
ari dina kakurangan. Anu matak ulah
rek kajongjonan ngeunah dewek
henteu lian, da pakir miskin teh lain
kahayangna sorangan, estu kadaring
Pangeran.
Tah kitu pigeusaneun manusa anu pinuh
karumasaan, sanajan jeung sejen bangsa,
sabab tungal turunan ti Nabi Adam a s.
Numutkeun ayat 70 surat Isro anu
pisundaeunana kieu : “ Kacida
ngamulyakeunana Kami ka turunan Adam,
jeung Kami nyebarkeun sakabeh daratan oge
lautan, jeung ngarijkian Kami ka
maranehanana, anu aya di darat jeung
lautan, jeung Kami ngutamakeun ka
maranehanana, malah leuwih utama ti
mahkluk anu sejenna.”
Jadi harti ieu ayat nyaeta akur jeung batur-
batur ulah aya kuciwana, nurutkeun ayat tina
surat Almaidah anu Sundana.
“Kudu silih tulungan jeung batur dina
enggoning kahadean jeung katakwaan
terhadep agama jeung nagara, soson-soson
ngalampahkeunana, sabalikna ulah silsih
tulungan kana jalan perdosaan jeung
permusuhan terhadep parentah agama jeung
nagara.”
Ari sebagi agama, saagamana-saagamana,
nurutkeun surat Alkafirun ayat 6: “agama
anjeun keur anjeun, agama kuring keur
kuring”, surahna ulah jadi papaseaan “ kudu
akur jeung batur-batur tapi ulah campur
baur”.
Geuning dawuhan sepuh baheula “ Sina logor
dina liang jarum, ulah sereg di buana” .
Lamun urangna henteu kitu tangtu hanjakal
diakhirna. Karana anu matak tugeunah
terhadep badan urang masing-masing eta teh
tapak amal perbuatanana. Dina surat Annahli
ayat 112 diuynggelkeun anu kieu :
“Gusti Allah geus maparing conto pirang-
pirang tempat, boh kampungna atawa desana
atawa nagarana, anu dina eta tempat nuju
aman sentosa, gemah ripah loh jinawi, aki-
kari pendudukna (nu nyicinganana) teu
narima kana ni’mat ti Pangeran, maka tuluy
bae dina eta tempat kalaparan, loba kasusah,
loba karisi jeung sajabana, kitu teh samata-
mata pagawean maranehanana”.
Ku lantaran kitu sakabeh murid-murid kudu
arapik tilik jeung pamilih, dina nyiar jalan
kahadean lahir bathin dunya akherat sangkan
ngeunah nyawa betah jasad, ulah jadi
kabengkahan anu disuprih “cageur bageur”.
Teu aya lian pagawean urang sarerea
Thariqah Qadiriyah Naqsabandiyah amalkeun
kalawan enya-enya keur ngahontal sagala
kahadean dlohir bathin, keur nyingkahan
sagala kagorengan dlohir bathin, anu
ngeunaan ka jasad utama nyawa, anu
dirungrung ku pangwujuk napsu, digoda ku
dayana setan. Ieu wasiat kudu
dilaksanakaeun ku sadaya murid-murid,
supaya jadi kasalametan dunya rawuh
akherat.
Patapan4 Suryalaya, 13 Februari 1956
Ieu Wasiat kahatur ka sadaya akhli-akhli
(Syekh Ahmad Shohibulwafa Tajul Arifin)
RANGGEUYAN MUTIARA
1. ULAH NGEWA KA ULAMA SAJAMAN
2. ULAH NYALAHKEUN KANA PANGAJARAN
BATUR
3. ULAH MARIKSA MURID BATUR
4. ULAH MEDAL SILA UPAMA KAPANAH
5. KUDU ASIH KA JALMA NUMIKANGEWA KA
URANG

Tidak ada komentar:

Posting Komentar